מדריך רכש למסכי לד

  1.  מבוא למסך LED
    מסך LED הוא מערך פיקסלים שמורכב מ-LED (דיודות פולטות אור) בודד או מרובים. באמצעות השימוש במצב בקרה מסוים, מסך ה-LED מיועד להצגת גרפיקה, טקסט או מידע אחר. בעת בחירת תצוגת ה-LED הטובה ביותר ליישום שלך, כדאי שתתמקד בפונקציונליות ובשימושיות שלו.
  2. הבדלים בין מסך LED והתקני תצוגה אחרים
    בהשוואה ל-CRT ‏(שפופרת קרן קתודית),‏ LCD (תצוגת גביש נוזלית), PDP (לוח תצוגת פלזמה) וכו', מסך ה-LED מביא בהירות גבוהה יותר, ומתאים ליישומים פנימיים וחיצוניים שונים. בנוסף, ניתן לשנות את גודל מסך ה-LED בהתאם לצרכים השונים, דבר שלא ניתן לעשות בהתקני תצוגה אחרים.
  3. יתרונות וחסרונות של מגוון מסכי LED
    מבחינת התקני LED פולטי אור שונים, ישנם מספר סוגים של מסכי LED, כגון מסך SMD LED, מסך LED מסוג רשתות, ומסך קוביות LED.
    את המסך SMD LED ניתן לייצר באמצעות תהליך ייצור אוטומטי גבוה, שמספק יכולת תחזוקה גבוהה ומגוון רחב של יישומים פנימיים וחיצוניים. ללא מסכה עליונה, מסך ה-LED עשוי לצבור אבק והוא בעל רמת הגנה IP3.
    מסך ה-LED מסוג רשתות, למרות שנמכר במחיר נמוך, מגיע עם בהירות נמוכה, פיזור חום נמוך ודעיכת אור מהירה, ולכן נעשה בו שימוש במקרים שבהם לא דרושה בהירות.
    באמצעות כיול אופטי משני, מסך ה-LED מציע זווית צפייה מורחבת ואזור פולט אור יעיל תוך שמירה על עוצמת הארה גבוהה. עם מגוון רחב של זוויות צפייה, צופים יכולים ליהנות מהצפייה מבלי לפגוע בראייתם. בנוסף, מסך ה-LED מציע רמת הגנה מסוג IP65, ביצועים בטוחים ליישום חיצוני והוא בעל ערך רב עבור הכסף.

4. קצב רענון וקצב פריימים

קצב הרענון של מסך ה-LED מציין את מספר הפעמים שהתמונה מרועננת בכל שנייה. הוא קובע את התצוגה היציבה של תמונות במסך. למסך LED עם גווני אפור גבוהים מ-8 סיביות (256 רמות של אפור), קצב הרענון צריך להיות גבוה מ-100Hz. אחרת, התמונות יהבהבו וירטטו, מה שיגרום לעייפות עיניים אצל הצופים. עם זאת, קצב הפריימים הוא מספר הפריימים או התמונות שמוקרנים או מוצגים בשנייה, והוא בדרך כלל 50Hz או 60Hz.

5. בהירות וזווית צפייה

בסביבות שונות נדרשת בהירות שונה של מסך ה-LED. להתקן תצוגה חיצוני בדרך כלל יש זוויות צפייה של בין ±35° ל-±50°, בעוד בתצוגה פנימית, עם תאורה נמוכה יותר מתאורת הסביבה, יש צורך בזוויות צפייה רחבות יותר. ככל שזווית הצפייה של מסך LED כהה יותר, כך הבהירות גבוהה יותר. מסך ה-LED בעל הבהירות הגבוהה מספק יחס ניגודיות גבוה ותמונות בהירות וברורות. עם זאת, בהירות גבוהה מדי עשויה לפגוע בראייה, לצרוך יותר חשמל ולקצר את אורך החיים של ההתקן. לכן, חשוב שתבחר את הבהירות ואת זווית הצפייה המתאימות בהתאם לצרכיך.

6. טכנולוגיה לשימור אנרגיה

מסך ה-LED של אור ראשון דיגיטל מגיע עם בהירות שניתנת להתאמה כך שניתן יהיה להתאים אותה לצרכים השונים, ובכך להפחית את צריכת החשמל. בנוסף, מצב בקרת בהירות אוטומטי זמין ללוח ה-LED החסכוני באנרגיה. באופן זה מסך התצוגה מונע צריכה מיותרת של אור וחוסך בעלויות.

7. דרישות בטיחות

תאימות אלקטרומגנטית (EMC) הוא אינדקס בטיחות חשוב של מסך LED. מסך LED מהימן צריך לעמוד בתקנים ספציפיים של קרינה אלקטרומגנטית וחסינות להפרעות. רק מסכים שעומדים בתקני EMC יקבלו אישור CCC.
במקרים מסוימים, מסכת הגנה רכה הנה הכרחית ללוח LED. אסור שיהיו רכיבים חדים, כדי למנוע פגיעות גופניות. כמו כן, יש להשתמש בחומרים מעכבי שריפה למסכי ה-LED.
בנוסף, מסך ה-LED אמור להציע תכנון בטיחותי להגנה מפני ברקים, תנודות מתח, דליפות וארקה, וגם מניעת אבק ולחות.

8. מפרטים ומרחק צפייה

כאשר אתה עומד לבחור מסך LED, אנא עיין בטבלאות שלהלן, לקבלת מידע אודות מרחק צפייה, מפרטים ומרחקים בין פיקסלים.

מרחקים בין פיקסלים ומרחק צפייה אופטימלי
8
מרחק צפייה מינימלי ומפרטי מסך LED

8b

9. בהירות מסך ה-LED

בהירות מסך ה-LED קשורה לתאורת הסביבה, וחשוב לבחור בהירות מתאימה.
תאורת סביבה ומפרטי מסך LED

9

10. דרישות הגנה למסך LED

השימוש במסך LED עם רמות הגנה ראויות בסביבות שונות עשוי להבטיח פעולה תקינה ואורך חיים ארוך יותר של המכשיר.
טמפרטורה, לחות ואבק של מסך LED

10a

דרישות הגנה

10b

11. רמת הגנה (קוד IP)

כאן בקוד IP הכוונה היא להגנה בינלאומית. לדוגמה, ב-IP65,‏ 6 מסמל מניעת אבק מחלקים מסוכנים, ושאבק או מוצקים חיצוניים נכנסו לתוך הציוד. 5 מסמל הגנה מפני מים בכל הכיוונים.